Održan treći modul programa obuke za stručnjake iz sektora javnog zdravlja

8. Novembar 2024.

Nadzor nad zaraznim bolestima i istraživanje epidemije primarne su komponente globalne zdravstvene bezbednosti i zahtevaju tačne, pravovremene i sveobuhvatne podatke za praćenje širenja bolesti, razumevanje dinamike prenošenja bolesti, kao i za efektivne intervencije. Alati za prikupljanje i upravljanje podacima igraju ključnu ulogu u ovim aktivnostima, s obzirom na to da pretvaraju sirove podatke u razumljive uvide koji mogu usmeravati odgovore u oblasti javnog zdravlja. Korišćenjem savremenih tehnologija—od elektronskih zdravstvenih kartona i aplikacija za prikupljanje podataka putem mobilnih uređaja do sofisticiranih geografskih informacionih sistema (GIS) i algoritama mašinskog učenja—organizacije za javno zdravlje mogu da prate trendove bolesti, identifikuju nove pretnje i koordiniraju odgovore sa velikom brzinom i preciznošću. Zbog toga je od suštinskog značaja da stručnjaci za javno zdravlje poseduju veštine korišćenja modernih alata za upravljanje podacima.

Tvining projekat ima zadatak da sprovede obuke na temu epidemiološkog nadzora za stručnjake u oblasti javnog zdravlja. Prva dva modula za epidemiologe i mikrobiologe u sektoru javnog zdravlja uspešno su održana u maju 2024. godine.


U periodu od 30. oktobra do 1. novembra 2024. godine tim od 6 eksperata iz finskog Instituta za zdravlje i socijalnu zaštitu (THL) održao je modul 3 obuke, a predstavljena su iskustva i prakse Finske u sprovođenju epidemioloških istraživanja i upotrebi različitih elektronskih alata. Pristup obuci bio je kombinacija demonstracije vežbi finskog instituta u pogledu istraživanja epidemije i izvođenja vežbi od strane učesnika obuke. Ovaj pristup omogućio je učenje o praktičnom epidemiološkom radu i ponudio uvid u metodologiju obuke koju koriste finski kolege. Eksperti iz THL-a takođe su predstavili nekoliko elektronskih alata za mapiranje koje koriste u svom radu. Demonstracija je takođe bila usmerena na veštine kako bi se učesnicima omogućila prilika da testiraju alate za moguću buduću primenu. Učesnici obuke dobili su materijal za obuku i priručnike za alate koji su demonstrirani tokom obuke.


Možemo zaključiti da je modul, koji je akreditovan od strane EACCME (Evropski savet za akreditaciju za kontinuiranu medicinsku edukaciju), bio visoko ocenjen od strane učesnika zbog svoje praktične orijentacije, a od strane instruktora zbog aktivnog angažovanja polaznika u samom procesu obuke.